tiistai 25. helmikuuta 2014

22H RISTEILY

Hej! Täältä kirjoittelee hyvin väsynyt ja lihaskipuinen tyyppi. Kotiuduin risteilyltä muutamia tunteja sitten ja täytyy sanoo, että ihana olla taas kotona. Paljon kivoja juttuja tuli tehtyä ja nähtyä mutta on se kyllä aina tosi jees palata kotiin. Kyllä täytyy nostaa omalle isälle ja äidille hattua, että on jaksanut mua ja muita sisaruksia vahtia laivalla joskus silloinkin kun itse olin lapsi. Meidän sukunimen kantavat lapset kun on käynyt aika hurjan monesti laivalla noin keskivertoon verraten ja mulle riitti melkeinpä tämä yksi kerta jo omien pikkusisaruksien kanssa kun he ovat nyt siinä iässä, että tutti on pois pelistä ja kielellinen kehitys on huipussaan.

Laivalle lähdettiin eilen iltapäivästä ajeleen ja laiva lähti satamasta puoli seitsemän aikoihin. Koko ilta mentiin pitkin laivaa - varsinkin sitä lasten leikkipaikkaa ympäri - ja käytiinhän me syömässä iltabuffettikin puoli yhdeksästä eteenpäin. Oli se vähän erilaista syödä niin myöhään niin vahvasti mutta hei kerrankos sitä laivalla ollaan niin ei sillon aleta tiukkapipoileen kun sitä teen jo ihan tarpeeks muutenkin. Syöminkien jälkeen mentiin istumaan vielä toviksi "baariin" ja katselemaan ihmisten vipellystä ja sähellystä sekä tietenkin nauttimaan drinksuja. Onko mikään päheempää kun välkkyvät jääpalat ja valotikut?!

Lyhyeksi jääneet yöunet ei tuntunut missään kun herätyskello sitten alkoi sitten tänä aamuna seitsemältä huutamaan. En ole eläissäni noussut kyllä yhtä helposti sängystä ylös kun tänä aamuna ja se oli aika historiallista mulle. Muutama tunti me sitten kulutettiin maissa ja se oli justiinsa tarpeeksi koska kuinkahan monesti itsekkin oon kiertänyt ne samat ostoskeskukset Tallinnan keskustassa, että en mä kovin paljoakaan maista mitään ostanut mutta laivalta sitten löytyikin pari aika ihanaa juttua mitkä postailen myöhemmin tänne. Toivottavasti jo huomenna heti aamusta jos vaikka historiallisesti nousisin toisen kerran ajoissa ilman ongelmia.

Tallinnasta kun päästiin takaisin laivalle niin loput reilu viisi tuntia meni hurjan äkkiä ja siinä kerettiin käydä syömässä, hieman leikkimässä ja shoppailemassa viimeisiä tuliaisostoksia perheenjäsenille ja vähän muillekkin. Kertakaikkiaan oikein ihana reissu mutta nyt kyllä kiittää kädet sen verta kovin kipusykäyksin, että ei hetkeen kyllä tämä tyttö kantele 30 kiloista matkalaukkua sekä käsilaukkua eikä varmasti kyllä lähde Helsingin rautatieasemalle niiden kanssa säheltämään. Seuraavalla kerralla minä menen Tallinnaan autolla enkä enää ikinä junalla. Intercityt varsinkin on kyllä jostain niin kaukaa mun suosituslistoilta, että vaikka kuinka ovat mukavia, ilmavia ja numeroidut istumapaikat niin silti mä lämpenen noille lähijunille sen verta suurella sydämellä, että seuraavalla kerralla menen vaikka bussilla kotiin kun Intecityyn menen rämpimään ja varsinkaan istumaan vanhan yläasteopettajan viereen kiusalliseksi pariksi tunniksi. Voitte miettiä mimmoista se sellainen kokemus on rankahkon 22 tuntisen jälkeen. Nyt hymyilyttää mutta ei kyllä siinä tilanteessa. Miten voikaan maailma olla näin pieni!

Nyt voinkin sitten huokaista helpotuksesta, että sain tehtyä matkapostauksen ajoissa ja nyt voin heittäytyä x-asentoon sängylle.
Ai, että miten ihanaa olla rauhallisessa ympäristössä. Öitä!

3 kommenttia :

1. Voih, mäkin niin tahtoisin laivalle. :) Viimeiset reissut on ollut ns. "ryyppyreissuja", mutta nyt ois kiva mennä vaan rentoutumaan (lol, ihan ku kotona ei vois rentoutua...)

Miten kiva ois tuhlata rahat ja katsella kännistä porukkaa. Ja mäki haluun välkkyviä jääpaloja, haluuuun. :D En oo ikinä käynyt maissakaan!

1. No laivalle vaan! Ei oo kovin kallista hupia jos ei aio juoda rahoja viellä. Meilläkin oli a-luokan hytti kun iskä risteilee niin paljon, että saa bonuspisteitä jatkuvasti, että hyttien hinnat on tosi alhasia, että pääsi nauttimaan aika laadukkaasta hytistä vaikka normihytitkin on tosi jees ja ei paljoo oikeesti maksa. Tallinna on kyllä semmonen paikka, että se on hyvä nähdä edes kerran niin oppii arvostamaan kotisuomea. Mä rakastan Tallinnan arkkitehtuuria ja tavallaan sitä "tylyyttä" mitä ihmiset siellä oikein loistaa mut on se kyllä kokemuksen arvonen paikka. Itekkin käynyt tosi tosi monesti Tallinassa ihan lapsesta asti ja aina sinne on kiva mennä mutta viellä kivempi tulla pois! :)

Noita välkkyviä varmaan saa mihin juomiin kyllä tahansa mut ite kun vetelin lasten rinnalla alkoholittomia drinkkejä niin niihin ainakin tuli. Että niitä sitten kiskomaan jos ei ala alkoholillisia drinkeissä näkymään! :D

2. Voi apua! Poistin Viivi vahingossa julkaisun sijasta sun kommentin mutta pakko sanoo, että kiitos paljon kehuista ja todellakin tervetuloa lukijaks. :) ♥

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.