sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Lush tilaus!


Tästä ei saa tulla tapa! Katkokaa mun pankkikortti, laittakaa lapsilukko kaikkiin nettikauppoihin ja ryöstäkää mun viimesetkin rahat. Sinne meni nyt taas tilaus ja tällä kertaa LUSHin suuntaan, eli aivan mahtavaan firmaan. Ei kyllä hirveetä ryöstöö tehny, mutta kohta se tili näyttää nollaa kun tajuan miten ihania juttuja netti on pullollaan. Tilailin kokeiluun Snow Fairy nimisen huulivärin sekä suositun Bubblegum huulikuorinnan. Onko teillä jo kokemuksia näistä?

Lushin tuotteet ovat käsintehtyjä ja yritys käyttää tuotteissaan usein luomutasoisia raaka-aineita. Lushin periaatteena on voimakas eläinkokeiden vastustaminen ja sen vuoksi yritys ei testaa mitään tuotteitaan eikä raaka-aineitaan eläimillä. Yritys osallistuu myös usein erilaisiin boikotteihin, joiden avulla se pyrkii vaikuttamaan erilaisten toimijoiden eläinten oikeuksia koskeviin periaatteisiin.

Lush on voimakkaasti eläinkokeita vastaan eikä testaa mitään tuotteitaan eikä raaka-aineitaan eläimillä. Emme myöskään osta tuotteita tai raaka-aineita yrityksiltä, joiden Lushille tarjoamat tuotteet ovat eläinkokeettomia, mutta jotka muuten testaavat mitään tuotteitaan eläimillä. Tämä edellytyksemme on uraauurtava ja ainutlaatuinen ja edustaa uutta tapaa vastustaa eläinkokeita kosmetiikassa.

7 kommenttia :

  1. Heissan! Ajattelin tulla vastavierailulle ja luettuasi vanhoja tekstejäsi huomasin että sulla on ollut ongelmia kipeistä käsistä. Mistä kipu on johtunut? Mulla on sillon tällöin jommasta kummasta kädestä ranne kipeänä ja tälläkin hetkellä vasemmassa ranteessa on yksi kipupiste, joka on todella kipeä. Yleensä kipu helpottaa noin viikon kuluttua, joten lääkäriin en oo kehdannut mennä.

    VastaaPoista
  2. Moikkamoi! :) Mun ranteissa on sellanen rasite että syntyy semmosia hyvälaatusia kasvaimia jotka painaa hermoja käden sisällä = kovat kivut ja en pysty toimii kädenkaa. Mutta siis mulla käteen kasvaa näkyvä patti, eli tavallaan ganglio mikä sitten aina poistetaan. Kannattaa mennä näyttään ranteita lääkäriin, ettei vaan oo mtn! :)

    VastaaPoista
  3. Miulla on toisinaan samaa ongelmaa joittenkin nettikauppojen kanssa, pahimmillaan oon lähtenyt 5e juttua ostamaan ja reilun satasen sitten maksanut "ihan vaan ehdottomasti välttämättömistä perustarpeista"...

    VastaaPoista
  4. tulimpas vastavierailulle kun kävit kehumassa kynsiä:D ootko jo testannu huulikuorintaa? oon lähes pakkomielteinen huulien kuorinnan kanssa ja olis ihanaa löytää joku kunnollinen tuote, toistaiseksi menty kotikonstein eikä tee kauheen hyvää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo testannu tota kyseistä huulikuorintaa, mutta joo siis mäkin oon tehny omatekosesti ja ei todellakaan tehny hyvää. Huulet tuli tosi kipeeks ja aroiks, tai kuoria pikkasen liikaa. :D

      Toi Bubblegum huulikuorinta on saanu hirveesti kehuja ja se oli muistaakseni jotain 8-10e paikkeilla, eli ei pahan hintanenkaan! Kannattaa ihmeessä kokeilla.

      Poista
  5. Mulla on tota bubblegum huulten kuorintaa ja täytyy sanoo etten tykkää ollenkaa :s siis tuotteena ihan toimiva että kuorii kivasti, mutta haju on ihan äklömakea, tulee paha olo mulla ainaskin.. Ja siis ku toihan on sellane, että sen voi syödä huulilta kuorinnan jälkeen ni joskus kun on menny suuhun ni en kyllä yhtään tykkää mausta :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo :o Se on varmaa sellanen maku josta joko tykkää tai ei. Mä taas rakastan kaikkee makeeta nii toivotaa et mä tykkään, haha :D

      Poista

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.