sunnuntai 26. tammikuuta 2014

PARHAIMMAT ISOVANHEMMAT

Hei ihanat ja hyvää sunnuntaita kaikille. Mulla on ollut tosi nopea viikonloppu koska pääosin olen nukkunut alkavaa flunssaa pois ja tuijottanut Waterloo Roadia tyynyn kuva poskessa. Vielä ilkikurinen kurkkukipu ärhentelee kurkussa mutta muuten on jo huomattavasti parempi olo kuin perjantaina. Tänään kävin vähän pyörimässä työhousujen perässä muutamassa vaatekaupassa kun en voi missään nimessä olla töissä jossain huonosti istuvissa pökissä ja mulla kun sattuu noi työhousut kuluun aika reippaalla tahdilla kun niitä saa päivittäin melkeinpä pestä puurosta, kuolasta ja ties mistä niin täytyy tiuhaan tahtiin ostella ja kyllä taas vähän rokotti maksaa 30 euroa jostain farkkulegginseistä mutta pakko mikä pakko vaikka vaatteisiin en rahaa haluisi tuhlata senttiäkään.

Kaupassa pyörimisen jälkeen kävin mummulassa vähän aikuismaisesti siemailemassa kahvia (sukulaiset hämmentyy edelleen kun mulle kaadetaan nykyään kahvia) ja keskustelemassa työasioista, elämästä ja tulevasta asuntoprojektista joka on isovanhemmillekkin aika iso ja jännittävä juttu. Heillä on todella iso rooli tässä koko jutussa ja kummatkin on niin innoissaan koko asiasta, että eläkepäivillään kummatkin ravaa Jyskiä, Askoa, kierrätyskeskuksia ja tori:fi:tä läpi ihan vaan sillä taka-ajatuksella, että jos mulle löytyis jotain. Mun tiukka ja rajattu maku on tarkasti selitetty, että mummu osaa jo unissaankin luetella minkälaisia materiaaleja hyväksyn asuntooni. Ihanaa kun on niin avuliaita isovanhempia ja mukana touhuissa kummatkin niin kivasti.

Mä tosiaan muutan lähes tuntemattomaan kaupunkiin enkä tunne kyseisestä kaupungista oikeestaan kun vaan mun enon perheen, jolta ostankin toisen asunnon ja muutamia kavereita tiedän siellä päin pyörivän mutta that's it. Voitteko siis kuvitella mikä järkyttävä kivilasti tipahti olkapäiltä kun sain tiedon, että isovanhemmat on ostamassa samasta kaupungista asuntoa ja vieläpä 2 kilometriä mun asunnosta. Herramunjee! Äitihän tästä innostu ihan tolkuttomasti kun se on vähän stressannut sitä, että muutan niin kauas ja jos tulee joku hätä (mua pidetään ihan lapsena jostain syystä nyt) niin ei hän pääse kovin nopeesti auttamaan. Ihan parasta, että isovanhemmat tulee mukana matkassa kun aina asunut niiden lähellä ja juurikin sen parin kilometrin säteellä. Mä en ikinä pysty itsenäistyyn kunnolla kun sukulaiset ei halua päästää irti, haha! Ei vaan, tää on oikeesti tosi hieno juttu ihan isovanhempienkin takia kun vähän repäisevät elämässään.

Mä en vaan pysty lopettamaan tämän tulevan vuoden hypetystä. Mä rakastan tätä vuotta jo nyt!

6 kommenttia :

  1. Vau, aika rohkea elämänmuutos tuollainen muutto. Hatunnosto! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä joo! Jännät ajat edessä kun muuttaa ihan uuteen ja tuntemattomaan. :)

      Poista
  2. On kyllä älyttömän hyvä juttu! :) Ihan sun takiako he muuttavat, vai onko muitakin "syitä"? Mahtavaa! :) Kuulostat ihanan pirteeltä, vaikka flunssa vaivaakin. Koita parantua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On siis toki muitakin syitä :) ei ne nyt ihan niin huolestuneita oo mun pärjäämisestä, että pelkästään muuttais mun muuton takia. Haha! Joo eiköhän tää tästä ala taas helpottamaan vaikka välillä usko loppuu kesken kun niin sökö olo kurkussa ja se öinen yskä.. yh.

      Poista
  3. Noi Lindexin korut on aivan super kivan näköset!
    http://jennariikkas.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä joo. :) Korvikset on saanu tosi paljon kehuja kun oon käyttäny.

      Poista

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.