tiistai 14. tammikuuta 2014

VOITTAAKO MAISEMAT KYLMYYDEN?



Ihanan valkoista talvea kaikille! Mitä teille kuuluu? Mulle kuuluu ihan loistavuutta vaikka mulla on jonkinlainen sääkriisi meneillään kun tuntuu kohtuuttoman paljon pyydeltyltä pelkästään se, että pitää herätä aamulla lämpimän peiton alta tai saatika seistä bussipysäkeillä ihan liian kauan. Onneksi mun työ on niin inhimillistä, että ei tarvitse onneksi ulkoilla työpäivän aikana kovilla pakkasilla koska pitäähän meidän huolehtia, että pikkuiset ei saa paleltumia ja salaa ehkä hihkun onnesta, että ei tarvitse siellä ulkona itsekkään seisoskella. Tänään kyllä ilmaisin aika suoraan, että ulos en halua. Onneksi ei muutkaan halunneet.

Mä hyvin harvoin valitan kylmyydestä koska musta se on paljon mieluisampaa kun kuumuus koska sitä pystyy edes hallitsemaan jollain tavoin. Tällä viikolla en kuitenkaan hetkeekään oo toivonut mitään yhtä niin paljon kuin, että olisi +20 astetta lämmintä. Kieltämättä kyllä tuo pakkasen tuoma kauneus lumineen ja aurinkoineen on parasta mutta se, että ihan oikeesti on ongelmia kävellä ja olla ulkona. En halua, että tätä jatkuu sitä yli kymmentä päivää koska sen jälkeen mä irtisanon itteni töistä ja erakoidun ulkomaailmasta. Mun ääreisverenkierto on huonontunut ihan tolkuttomasti tänä vuonna ja en tiedä vaikuttaako siihen lääkitykset mutta jos vaikuttaa niin syytän eka niitä ja sitten syytän luontoäitiä tuosta kohtuuttoman kylmästä ilmasta, jota en vaan jostain kumman syystä kestä ensimmäistä kertaa elämässäni kun tähän asti oon mennyt ilman pipookin jokaisen talven melkeinpä ja nyt en voi edes kuvitella lähteväni ulos ilman pipoa, huppua päässä ja isoa kaulahuivia kiedottuna kaikkien ympärille niin, että näkyy vaan silmät. Puhumattakaan niistä neljästä paidasta takian alla, poliisien käyttämistä lämpöhousuista farkkujen alla ja niiden päällä toppahousut, sormikkaat joiden päällä paksut tumput sekä pörrösukkien päällä villasukat ja talvikengät.

Eihän tämä ole edes mitenkään erityisen kylmä sää mutta mun keho ei vaan nyt pidä tästä ollenkaan vaikka mä haluisin nauttia tästä koska kohta on taas kesä ja joudun tappelemaan mun inhooman kuumuuden kanssa, johon ei auta edes kiroilu. Kylmissään sentään kiroilu lämmittää. Nyt mä kiroilen itteni pukemaan lisää vaatteita, nappaan jotain iltapalaa ja alan miettimään nukkuisko vai kattelisko yhdeksältä alkavan leffan nimeltään käsi joka kehtoa keinuttaa. Aiotteko te katsoa?

Vastaus otsikkoon: Voittaa. Ei oo mikään yhtä kaunista kuin luminen Suomi.
Järkkäriä en uskalla kuitenkaan kantaa ulkona pakkasen takia, joten nyt puhelin hoitaa kuvaamisen.

3 kommenttia :

  1. Ihanat on maisemat tosissaan, mutta pakkasta on kyllä aivan liikaa! Tänään mittarissa se - 22 astetta, hyh miten kylmää.. Pakottauduin kuitenkin ulos ihailemaan tuota keltaista, isoa kuuta. ♥ Pakko myöntää, että sulla on aika sama pukukoodi ulos mentäessä kuin mulla.. :D Mutta ei tule ainakaan heti kylmä!
    Itse katsoin tuota Käsi joka kehtoa keinuttaa ( meinasin koko ajan kirjoittaa: käsi joka keinoa keinuttaa.. ööh..), ja pakko sanoa, että se oli tosi erilainen mitä yleensä katson, mutta se oli kyllä mielenkiintoinen. En vaan jaksanut katsoa loppuun asti, koska herätys oli soimassa niin aikaisin.. Tekisi mieli etsiä se leffa esimerkiksi Netflixistä ja katsoa loppuun, ellet sinä sitten valaise minua asiasta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OH MY. Eilen täällä olin lähes tuon verta pakkasta mutta tänään onneksi putosi jopa -13 asteeseen niin pystyi edes hetken aikaa olemaan ulkona ilman, että teki pahaa. Kuusta puheenollen.. se on ollut ihan sairaan ihana näinä viimepäivinä kun on paistanut arskakin niin upeesti päivisin. Ihana. :)

      Se elokuva oli todella hyvä. Loppua kohden todella ärsyttävän piinaavaa jopa mun makuun vaikka mäkin oon lähes kaiken erilaisen muodon kauhuleffoista/jännäreistä nähnyt. Yllättävän hyvä niinkun odotinkin koska se on ihan klassikoksi leimattu. Itelläkin teki pahaa katsella se loppuun koska meni niin myöhälle mutta oli se sen arvosta. En kyllä usko, että sitä Netflixistä löytyy tai mistä sitä ikinä tietää kun en oo sieltä tarkistanut mutta kannattaa katsoo toki jos löytyy sieltä. :) En kerro elokuvasta mitään koska sun on nähtävä se loppu!

      Poista
    2. No sitten kyllä täytyy pikapuoliin etsiä se leffa käsiin. Metsästys alkakoon! :)

      Poista

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.