torstai 26. joulukuuta 2013

CHRISTMAS TIME

Kerrassaan ihana joulu vietetty ja en voisi yhtään enempää olla kiitollisempi mun saamista ihanista lahjoista ja se läheisten määrä mitä pääsi näkemään pyhien aikana.. huh, niin ihanaa. Vietin aaton äidin luona, joulupäivän isän luona ja nyt tämä viimeinen päivä on tullut vietettyä sekaisesti kummankin luona sekä isovanhempia moikkaamassakin on tultu käytyä. Tuntuu hienolta havahtua siihen, että samassa tilassa saattaa samalla hetkellä olla jopa neljä tai viisi sukupolvea. Joulu todellakin lähentää ihmisiä ja mun mielestä siltä osin joulu saisi olla vähän useemmin kun kerran vuodessa. Ruokapolitiikkaa voitaisiin silti vähän muuttaa koska en kestä sitä syömiskertojen määrää mitä kokoajan on. Syödään siellä, täällä, tuolla, vähän lisää siellä, vähän lisää täällä ja vähän niidenkin välissä. Nyt en taas vuoteen koske jouluruokaan pitkällä tikullakaan koska yh, varmaan viisi jouluruokailua oon tämän kolmen päivän sisään syönyt ja nyt tuli iso tiiliseinä vastaan.

Ruokailujen ohessa on tullut myös nautittua joululeffoista sekä vähän vähemmän joululeffoista. Eilen katseltiin koko perheen voimin Shrek kolmosta iltamyöhään ja mikään ei oo yhtä parasta kun koko sohva ja lattia täynnä ihmisiä tuijottamassa perheleffaa typerille jutuille nauraen. Pieniä elämäniloja. Yölläkin jatkettiin vielä pikkusten kanssa Shrek joululeffan ja vähän jännemmän Shrekin katselua ja vähän väliä havahduin siihen kun itse nukahtamispisteessä erään sankarin pieni naama ilmesty mun naaman eteen kerrossängyn laitojen välistä ja kuiskaa, että pelottaa. On meinaan aika maratoonisuoritus jos haluaa nukahtaa ennen kun lapset ja aikoo nukkua vielä samassa huoneessa. Sama on meinaan myös aamulla jos haluaa nukkua pitempään kun yheksän koska silloin tarvitsee jo mestarillisia lahjomistaitoja.

Mulla on valtava määrä kuvia mitä oon ottanut muutamien päivien aikana mutta taidan tiivistää mun tämän joulun näihin kahteen pikkuiseen kollaasiin koska en halua, että kaikkia arvokkaita hetkiä pääsee tsiigailemaan lukuisat ihmiset. Nämä kuvat kun erityisen hyvin kertovat mitä on tapahtunut näinä päivinä; rakkaiden muistamista, rakkaiden kanssa aikaa viettäen, jouluruokaa, lasten uusien lelujen koeajoo sekä vähän lisää jouluruokaa. Tahdon vaan pyöriä sängylle lukemaan Anna Kareninaa ja päättää ihan loistavat joulupyhät tänä iltana. Toivottavasti teilläkin oli yhtä ihana joulu kun mulla, kaikesta huolimatta. 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.