lauantai 28. huhtikuuta 2012

TALLINN CITY TOUR

Helou! Nyt on luvassa erittäin suurta postausta, joten jos et siedä sellasia, on ehkä parempi skipata tämä postaus. Ostospostaus tulee erikseen, joten tässä käsittelen vaan eilistä päivää muuten. :)

Eilinen päivä siis starttasi jo 03:00, ehkä pienen torkuttelun jälkeen sain itteni ylös ja valmiiksi lähtöön. Yllättävää oli että kumpikin meistä (äiti ja minä) ei ollut väsynyt vaikka kahtena aikasempana yönä oli itelläni unta tullut vain 4-5 tuntia ja äiti oli nukkunut vajaa pari tuntia. Automatka siis sujui hyvissä merkeissä Iholla sarjaa kattoen koneelta ja pölisten päivän suunnitelmista. Emme myöskään eksynyt matkalla satamaan, kiitos mun tarkan muistikuvan siitä miten Helsinkiin mennään.. poistumisesta saatte sitten myöhemmin vähän tarinaa.

Se kuka tunnistaa ihmisen kuvasta, on huippu!

Terminaalin jälkeen saavuttiin laivaan, missä käytiin isolla aamiaisella sekä hengailtiin vähän kaupoissa, jotta tiedettiin mitä ostetaan paluumatkalla. Laiva oli loppuunmyyty ja se oli erittäin ärsyttävää sillä kaikki paikat kuhisi koppavia taitoluistelijoita tai huutavia säbäpoikia. Onneks oli nopee laiva!

Tallinnassa oli lähes täydellinen sää, siihen nähden mitä Suomessa oli kun lähdettiin. Aurinko paistoi ja oli lämmintä. Ekana vietiin auto vartioiudulle parkkipaikalle ja sen jälkeen lähettiin kierteleen Rimiin, Viru Keskukseen, Rotterdamiin ja vanhaan kaupunkiin.

Tallinnassa rakastan kaikista eniten vaatekauppoja, sillä ne on tosi laadukkaiks tehtyjä vaikka kyseessä olis vaan Seppälä tai Lindex. Käytiin kyllä vähän oikeestikkin laadukkaimmissa kaupoissa ihailemassa upeita vaatteita ja koruja. Täydellistä siis!

Kuten näkyy, Tallinna on upea paikka! Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa.

Kiertelyn ohessa käytiin mun ykköspaikassa Tallinnassa. Viru keskuksen ihanassa Robert's Coffeessa mistä saa maailman parhaimpia croissanteja. Omnom. ♥

Pitkän päivän ja monien kilometrien kävelyn jälkeen oltiin ihan puhki ja suunnatiin vielä SuperAlkoon, mikä tuntuu olevan suomalaisten ykköskohde koko Tallinassa, meinaan sielä oli suurinosa suomalaisia ja se paikkahan oli aivan täynnä. Sieltä sitten haettiin tilausjuomat, porukoiden omat juomat sekä tietenkin mulle pepsi maxia.

Mentiin terminaalijonoon jo hyvissä ajoin ennen kun laivaan edes pääsi ja päästiin siinä sitten todistamaan ehkä yhtä vaarallisimman näköstä tilannetta ikinä. Meinaan suomalasnorjalainen mies raivostui tulli/satamapoliiseille siitä, että häntä epäiltiin passitta liikkumisesta pohjoismaissa ja siinähän sitten riemu repes kun poliisitädit huomas autos olevan vielä liikaa tupakkaa ostettuna ja mies veti täydet kilarit ja sen jälkeen koko Tallinna oli natsimaa, poliisit motherfuckereita ja kaljatölkit lenteli. Miehen mukana oli myös oma perhe, siis tytär ja vaimo sekä joku ystävä. Vaimo hakkas miestä ihan huolella ja hakkas korkkareilla, ja tässä vaiheessa äiti ei pystyny enää pidättelee vaan repes niin kovaa että vieressä olevat autoilijatkin repes koska meillä oli täydellinen näköyhteys tilanteeseen. Tilanteessa huudettiin suomee, norjaa ja venäjää sekasin sekä tietenkin englantia kirosanojen muodossa ja Check my fuckin car!. Tilanne päättyi siihen että mies lähti putkaan aggressiivisen käytöksen takia ja muut matkalaiset sai sitten siirtyä laivaan kun uhka oli poistettu. Huhhuh!

Laivalla käytiin syömässä ranskiksia ja kierreltiin kaupat läpi ja löysin ihanan jutun minkä esittelen sitten ostospostauksessa! Laivamatka sujui hyvissä merkeissä ja se meni todella nopeesti.. mutta sitten kaikki meni perseelleen.

Saavuttiin Suomeen kumpikin tosi väsyneinä ja edessä olis vielä 160km ajomatkaa, mutta eniten huolestutti se että miten päästään Tampereen motarille. Helsinki on sinänsä paska paikka, koska sielä ei oo tarpeeks esimerkiks tiekylttejä, että koska alkaa Tampereen motari vaan se tiekyltti on sitten vasta kun on jo kääntyny motarille. Eli säkäpelillä vedettiin yli tunti sekasin sielä, välillä oltiin Turun motarilla, välillä Kuusamon suuntaan menossa ja sitten räjähdettiin kun kierteltiin jo Malmia, Töölöö ja Kallioo sekasin ja kadut näytti tutuilta.. mutta niinhän ne näyttää koko Helsingissä, kun kunnon saharaa on. Saatiin sitten apuja ja löydettiin vihdoinkin yheksän aikaan reitti oikeelle motarille, mitä nyt laivasta oltiin päästy jo 19:35..

Kotimatka sujui hyvin lopulta, mussutettiin mansikoita mitä ostettiin Tallinnan puolella ja saatiin naurukohtauksia siihen malliin että äitillä lähti autosta ote pari kertaa kun kyyneleet valu silmistä kun naurettiin niin paljon! Täydellinen reissu vaikka olikin pienii muuttajia joukossa.

Ostospostauksen tosiaan teen sitten myöhemmin, kun oon eka vähän lepäilly ja mussuttanut lisää mun herkkuja mitä hamstrasin hirveen määrän laivalta. Saattaa myös olla että näytän myöhemminkin kuvia Tallinnasta, kun oli tosi vaikee rajata muutamaa (yli neljäkymmentä..) kuvaa blogiin ja jättää muut vaan notkuun tiedostoihin. Kivaa lauantain jatkoo kaikille! :)

3 kommenttia :

1. tosi ihania kuvia ja kuulosti hauskalta reissulta! :)

2. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something
    that I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me.
    I'm looking forward for your next post, I'll try to get the hang
    of it!
    My web-site ... bacalaos

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.