lauantai 16. elokuuta 2014

SISUSTAMINEN BUDJETILLE

kotikollaasia

Lauantait on mulle muodostunut koko kodin suursiivouspäiväksi ja välillä oon kelaillut päässäni, että mähän käyttäydyn kuin jonkin sortin kotiäiti. Jääkaapin totaalipesu, sohvatyynyjen imurointi, tavaroiden paikkojen muuttaminen ja peiliseinän pesua. Suussa maistuu pesuaine ja hiukset näyttää siltä kun niillä olis luututtu koko lattia. Mun siivoominen voisi olla samanlaista miten neljä vuotias lapsi siivoaisi. Turha kuvitella, että kykenen johonkin seurapiirinaisen pölyn huiskintaan vaan se on likaista ja veristä työtä. Kuusi päivää viikosta kun eletään pellossa ja seitsemäntenä siivotaan kuuden päivän sotkut niin kyllä nyt vähintään mustelmia saa.

Siivouksen ohella iski tänään filosofinen olo kun tuijotin melkein tuhannen euron arvoista televisiota ja mietin miten kallis maku mulle on kehkeytynyt. On viisikymmentä tuumaista telkkaria ja metallijalkaista divaanisohvaa eikä pidä unohtaa kiiltopintaisten huonekalujen paljoutta. Ei pidä antaa mahdollisuutta itsensä vetää överiksi ja tämän päiväinen oivallus sai todella mut tekemään pitkästä aikaa kohtuullisen järkevän ja hyvän päätöksen. Haluan kyetä myöhemminkin ostamaan juttuja ilman, että joudun valtaviin taloudellisiin ongelmiin. Pienistä euroistani aion huolehtia aikuismaisesti viimeiseen hengenvetoon asti.

Aion asettaa itselleni kuukausibudjetin sisustamiselle. Peruskoulun kutosen matikalla päädyin tiettyyn summaan mikä voisi olla sopiva vaikka turhauttaa kieltämättä budjetoida yhtään mitään kun oon tottunut elään niin, että ostan juuri sen mitä haluan. Ei tarvitse katsella hintalappuja sen suuremmin mutta onhan sisustaminen todella kallista puuhaa pidemmän päälle. Turha mun on aktiivisesti selailla mitään sisustusblogeja joissa puolet vanhemmat naiset tekee unelmakauniita asuntoja uusilla hankinnoilla viikottain ja mä pyöritän mun tavaroita ympäriinsä täällä väliaikaisuuteen kyllästymisen vuoksi. Tulee vaan paha mieli. En saa hankittua mun ostoslistan tuotteita yhtä ripeesti kuin he tai muuten todella eläisin ihan eri tasoisesti kuin nyt. Oon tosi malttamaton ihminen tämän asian suhteen ja se ei varmasti blogin lukijoiltakaan ole jäänyt huomaamatta ainaisten valitusten jälkeen. Hitaasti hyvä tulee ja sitä rataa mutta järkihän tässä lähtee.

Katsotteko te paljon käytätte rahaa sisustamiseen?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.